DE CE Colegiul Ferdinand I?

În fața unei provocări academice, te confrunți cu multe întrebări: „Cum să învăț?”, „De ce să învăț?”, „Ce învăț?”.  Întrebarea „ce?” este prima care vine în minte, dar nu poate fi soluționată fără a te confrunta mai întâi cu întrebările „cum?” și „de ce?”. Am realizat că răspunsul la aceste întrebări stă în echilibrul între ceea ce-ți dorești, ceea ce poți, și ceea ce faci. Glumind doar pe jumătate, decizia mea de a alege matematica și nu cariera de portar de fobtal, care mă atrăgea la fel de mult, a fost determinată nu de ceea ce-mi doresc, ci de ceea ce pot și mi se potrivește. În multe situații, ai nevoie de confirmările, criticile constructive și ajutorul celor din jur pentru a-ți clarifica ideile și planul de acțiune și eu am simțit acest lucru din plin în cei opt ani petrecuți la Colegiul Ferdinand. Competența și tactul, înțelegerea și intransigența nu au acționat antagonic și au avut rezultate cu totul benefice. Ideile pe care le-am învățat în liceu, chiar dacă sunt de altă natură decât cele pe care le studiez în acest moment, m-au ajutat să răspund la întrebările „cum” și „de ce” învăț și mi-au oferit un model pe care să îl aplic în orice activitate.

La final, aș vrea să vă împărtășesc o întâmplare banală, dar grăitoare. La începutul primului an de facultate la Princeton, am avut unele dificultăți în a-mi alege cursurile pe care mi le doream deoarece erau considerate prea grele pentru un student de anul I. După destule minute de negociere, m-au întrebat de unde sunt. „Din România.” „Atunci poți să iei ce cursuri vrei”, mi-au răspuns. Așadar, trebuie să fim mândri de nivelul pe care liceul și (un anumit segment al) învățământului românesc l-au atins. În orice caz, nu trebuie să îl luăm drept garantat și trebuie să depunem eforturi pentru a-l menține sau îmbunătăți în viitor. Aștept cu drag să vă revăd!

La mulți ani!
Zahariuc Adrian,
Doctorand la Princeton University


„Chiar dacă perspectiva mea asupra concursurilor şcolare s-a schimbat în timp într-o anumită măsură, interesul şi lecţiile învăţate din pregătirea şi participarea la olimpiade au rămas valabile. Cu toate acestea, cea mai importantă lecţie învăţată în cei opt ani petrecuţi la Colegiul „Ferdinand” este una pe care nu am găsit-o scrisă nicăieri. Această lecţie este amintirea sentimentelor pe care le ai când descoperi frumuseţea unui domeniu, când lucrezi cu pasiune, sau când reuşeşti să (re)descoperi o idee importantă. Indiferent de domeniul şi natura concursurilor la care aţi participat şi obţinut premii, sunt convins că fiecare din voi cunoaşte aceste senzaţii la fel de bine ca mine şi că acestea vă vor însoţi, vor continua să vă inspire şi vă vor reda motivaţia mulţi ani de acum înainte.”

Adrian Zahariuc, doctorand în matematică, Harvard University


  • Opinia absolventului Andrei Fînaru, șef de promoție în 2013, student la informatică, University of Cambridge, Anglia

  • Opinia absolventului Florin Bora – Universitatea București; Universitatea din Groningen; Universitatea Illinois at Urbana-Champaign