Vă invităm la festivitatea de deschidere a noului an școlar luni, 09 septembrie 2024 începând cu ora 09.30, în curtea interioară a colegiului!
Participare Comenius la Roma (Italia)
În perioada 6.08.2012 – 10.08.2012 am participat la un stagiu de formare în Roma - Italia, în urma obţinerii unui grant Comenius de mobilitate individuală pentru formare continuă din partea Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (www.llp-ro.ro). Eurodidaweb este o activitate de formare periodică deţinută de Europaclub, împreună cu Centrul de INFORMATICĂ Digilab Sapienza. Numele evenimentului este: EURODIDAWEB - PEDAGOGICAL USE OF INTERNET AND MULTIMEDIA TOOLS.
Şase dintre participanţi au fost din România, trei din Spania, trei din Grecia, doi din Turcia, doi din Portugalia iar Beata Panuszewska a reprezentat Polonia.
Programul activităţii de formare a fost respectat în întregime. Instruirea a avut loc într-un laborator de informatică a universităţii Sapienza, fiecare cursant având propriul calculator conectat la internet, iar trainerii au folosit calculatoare conectate la internet şi videoproiectorul.
După prezentarea participanţilor, a managerului de proiect domnul Alberto Pigliacelli şi a profesorului Stephano Lariccia ni s-a prezentat site-ul universităţii Sapienza şi platforma DIGILAB, centrul de informatică al Universitatii Sapienza, lucrând pe Pe tot parcursul acestui curs s-a folosit aplicaţia Last Pass care s-a dovedit de un real folos.
Ni s-a prezentat platforma Plone care este bazată pe Zope serverul de aplicaţie şi utilizează ca limbaj de programare Python. Mai multe informaţii cu privire la această platformă se regăsesc pe site-urile web:Plone Open Source Management System, Zope server de aplicaţii, Python limbaj de programare.
Am lucrat cu diverse aplicaţii cum ar fi Last Pass, Team Viewer, Slideshare, w3c,Matrix şi multe altele. Am aflat ce este constructivismul şi am văzut cum poate fi folosit în procesul de învăţare-evaluare (constructivismul ca metodă didactică în concepţia lui Jean Piaget şi varianta computer science cu Seymour Papert - a învăţa prin a construi pagini web). Ne-au fost explicate resursele (etichete, foldere, pagini web, prezentări standard, pachete de programe, URL) şi activităţile platformei Plone, am învăţat să instalăm platforma Plone pe propriul calculator pentru a putea aplica la clasă noţiunile însuşite la acest curs. Am realizat de asemenea încărcarea de imagini, prezentări (slideshare FLICKR) şi pagini externe cu PLONE.
La indicaţia gazdelor, am vizitat Colloseum-ul, Forumul Roman, Fântâna di Trevi, Vaticanul, Catedrala Sf. Petru, Capela Sixtină cu minunata sa cupolă pictată de Michelangelo, Piaţa Spaniei şi Treptele Spaniole, Piaţa Navona, Columna lui Traian, toate acestea lasându-mi o impresie deosebită.
Scopul acestui stagiu de formare, de a învăţa participanţii să folosească Plone pentru realizarea de pagini web, a fost atins în totalitate, fapt dovedit de prezentările pe care le-am realizat fiecare în cadrul sesiunii de evaluare din ultima zi a cursului, mult apreciate de traineri.
Am purtat discuţii cu organizatorii despre sistemul de învăţământ din Italia, despre proiectele europene derulate de aceasta, despre obiceiurile din Italia, despre aspecte economice. Am fost plăcut impresionată de curăţenia, de frumuseţea şi aerul antic al oraşului.
După evaluarea finală, toţi participanţii au primit certificat de absolvire a cursului şi document de mobilitate Europass. Ca de fiecare dată, ANPCDEFP a răspuns cu maximă promptitudine tuturor solicitărilor noastre.
Acest stagiu de formare a fost finanţat în cadrul Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii, cu sprijinul Comisiei Europene, din fonduri gestionate ANPCDEFP.
Prof. informatică Mihaela Lupu,
Colegiul Naţional Ferdinand I, Bacău